جعبه تقسیم وکم باکس

همان‌گونه که از نام آن پیداست جعبه‌تقسیم محلی برای ایجاد انشعاب‌های الکتریکی در هر سیستم برقی می‌باشد. بیشترین کاربرد جعبه تقسیم نیز، که عموم افراد برقی با آن آشنا هستند در تأسیسات الکتریکی و یا به زبان ساده در برق‌کشی ساختمانی یا صنعتی است. امروزه جعبه‌تقسیم یا جعبه برق که به آن باکس پلاستیکی نیز گفته می‌شود در انواع مختلفی تولید می‌شود و علاوه بر کاربردهای کم باکس وجعبه تقسیم در تأسیسات الکتریکی در صنایع مختلف نیز استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی انواع کم باکس وجعبه تقسیمو کاربردهای آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

علت نام‌گذاری آن به جعبه‌تقسیم به کاربرد اولیه آن برمی‌گردد، زیرا در ابتدا از جعبه‌تقسیم در برق‌کشی ساختمان برای مخفی کردن اتصالات و ایجاد انشعاب استفاده می‌شد. امروز باوجوداینکه کاربرد آن بسیار تغییر کرده است، اما همچنان بانام اولیه خود شناخته می‌شود. در هر سیستم برقی و صنعتی بین قسمت‌های مختلف اتصالات الکتریکی وجود دارد این اتصالات ممکن است از طریق ترمینال و یا به‌صورت مستقیم سربه‌سر باشد. شرایط مختلف محیطی نظیر گردوغبار، حرارت بالا و رطوبت شدید بر این اتصالات مؤثر است. جهت افزایش ایمنی و جلوگیری از اتصالی بایستی این اتصالات درون محفظه بسته‌ای قرار گیرد. استفاده از جعبه‌تقسیم راه‌حل مناسبی برای این موضوع می‌باشد.

استاندارد‌های جدید مهندسی برق مانع استفاده از جعبه‌تقسیم در برق‌کشی ساختمان‌های مسکونی می‌شود، همچنین در قوانین جدید برق‌کشی با جعبه‌فیوز (جعبه توزیع) جایگزین روش جعبه‌تقسیم شده است. شکل زیر کاربرد یک جعبه‌تقسیم در برق‌کشی سیستم‌های قدیمی را نشان می‌دهد.

 کاربرد‌های جعبه‌تقسیم و باکس پلاستیکی:

اما امروزه جعبه‌تقسیم در اشکال مختلفی تولید می‌شود و هرکدام مناسب کاربرد خاصی است.

جایگاه مناسب برای برد‌ و قطعات الکترونیکی

برد و قطعات الکترونیکی از تجهیزات بسیار حساس می‌باشند و علاوه بر آن به‌صورت مستقیم نمی‌توان روی دیوار یا بدنه دستگاه‌های صنعتی نصب کرد. با استفاده از یک جعبه پلاستیکی علاوه بر زیبایی بیشتر کار می‌توان حفاظت خوبی از قطعات الکترونیکی انجام داد.

قابلیت نصب ریل و ترمینال ریلی

اتصالات مستقیم سیم‌ها و یا پیچیدن آن‌ها به هم، علاوه بر اینکه ازلحاظ ایمنی صحیح نیست، ازلحاظ عایق‌کاری نیز مشکل‌ساز است. زیرا عایق‌کاری معمولاً با چسب برق انجام می‌شود و با گذشت زمان آسیب می‌بیند. بنابراین استفاده از ترمینال و خصوصاً ترمینال ریلی این معایب را برطرف می‌کند و علاوه بر آن این امکان را ایجاد می‌کند تا به‌راحتی بتوان اتصالات را از هم جدا کرد. برخی از جعبه‌های تقسیم به‌گونه‌ای طراحی‌شده که پایه و ریل جهت نصب ترمینال در آن در نظر گرفته شده است.

نصب کلید و پریز صنعتی

از دیگر کاربردهای جعبه‌تقسیم می‌توان به فضای مناسب جهت نصب انواع کلید و سوکت‌های صنعتی اشاره کرد. معمولاً جعبه‌هایی مخصوص کلید‌های فرمان و قدرت در بازار موجود است، اما اگر بخواهیم ترکیبی از کلید، سوکت، نمایشگر و غیره در کنار هم استفاده شود جعبه‌تقسیم پلاستیکی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

پایه دوربین کمباکس Cambox

باکس آداپتور جعبه ای از جنس پلاستیک است که برای قرار دادن اتصالات دوربین مداربسته و آداپتور مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی تولید باکس آداپتور یا پایه دوربین کمباکس عایق سازی دوربین از محل نصب است. بهره گیری از پایه دوربین کمباکس باعث حذف نویزهای محیطی و افزایش طول عمر دوربین مداربسته خواهد شد. همچنین از آسیب رسیدن به دوربین در برابر خطرات احتمالی مانند طوفان و رعد و برق جلوگیری می گردد. علاوه بر موارد ذکر شده از مسیرهای پیش بینی شده که پشت باکس تعبیه شده است، سیم ها به اتصالات دوربین متصل می شوند. در حقیقت سیم دوربین و سایر اتصالات از محلی که در مرکز و روی درب قرار گرفته اند، داخل باکس قرار خواهند گرفت، در این صورت از تمامی سیم ها در برابر خطر قطع شدن و آسیب بر اثر بارندگی جلوگیری خواهد شد.

مقاومت بالا و ضد آفتاب

ضخامت پایه دوربین کم باکس Cambox در قسمتی که محل نصب پیچ های دوربین است 5 میلی متر و ضخامت پشت آن 10 میلی متر است. برای نصب دوربین 7 عدد پیچ در داخل جعبه قرار دارد. کم باکس دارای  IP 65 می باشد و قابل نصب در محیط بیرون و داخل است. پایه دوربین کم باکس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضد آفتاب می باشد. به منظور راهنمایی برای نصب آداپتور یا دوربین مداربسته، کاغذ راهنما برای مشخص نمودن محل سوراخ های دیوار در هر بسته بندی قرار داده شده است. شما می توانید تمام دوربین های مداربسته دام و بولت را بر روی کم باکس CamBox نصب کنید و از مزایای آن بهر مند شوید. برای خرید باکس آداپتور و دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره تماس های موجود در وب سایت سیبا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.کم باکس 15*15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *